علائم ضعف در طراحی استراتژی فروش

علائم ضعف در طراحی استراتژی فروش

 

  • فقدان همکاری

این آفت بسیاری از سیستم‌های فروش است ، مدیر فروش تنها نقش بازی می‌نماید [ نقش آدم پاسخگو ] و فروشندگانش نیز از سر ناچاری با وی کار می‌نمایند. هیچ‌کس در این سازمان همکار واقعی نیست و هدف کارکنان، داشتن بیمه ، یک حقوق ماهانه است. بنابراین هیچ ارزشی نیز به مشتری منتقل نمی‌شود.

  • اولویت‌های کاری بسیار

کارکنان تیم فروش مانند یویو در حالا رفت‌وبرگشت هستند ، سازمان سرشار از استرس است،  همه کارها در اولویت هستند و هیچ کاری ۱۰۰٪ تمام نمی‌شود. نارضایتی داخلی و خارجی سازمان بالاست. فروشندگان به ‌درستی نمی‌دانند که کدام کار واقعا در اولویت است.

  • فقدان حمایت مدیر اجرایی

حمایت مدیرعامل از کارکنان یک ماموریت کلیدی برای مدیرعامل است. مدیرعامل باید مدیران رده پایین را حمایت کامل نماید تا کارکنان به تغییرات و پیاده‌سازی فرایندها متعهد باشند. مدیر تمام نارضایتی را گوش میدهد ، اما تغییری صورت نمی پذیرد. این کارکنان را بیشتری عصبی نموده و مجب بی توجهی به مشکلات سازمان مینماید.

  • عدم شفافیت در اطلاعات

هیچ تقویتی ( انگیزشی ) از سوی مدیران فروش و بازاریابی وجود ندارد. یک پیام شفاف از سوی مدیران اجرایی خطاب به کارکنان نیز سبب ایجاد انگیزه و تمرکز کارکنان می‌شود ، اما از آن نیز دریغ میکنند. در این میان بازار شایعات داغ می‌گردد. عدم وضوح در برنامه‌های آتی و حرف‌های درگوشی که مستخدمین شرکت از یک اتاق به اتاق دیگر می‌برند ، تنها موجب سردرگمی و استرس کارکنان است. این نشان میدهد که جریان اطلاعات درون سازمان فروش در طراحی استراتژی فروش به درستی تعریف و پیش‌بینی نشده است .

موارد فوق موجب ۷۰% شکست‌های استراتژی فروش سازمان‌هاست

عیسی مهدی پور

من، عیسی مهدی‌پور، در حوزه‌‌های کسب‌و‌کارهای آنلاین و بازاریابی و فروش به عنوان مشاور مشغول فعالیت هستم. هم‌اکنون، در موقعیتی قرار دارم که همیشه آرزویش را داشتم، اما دستیابی به این موقعیت کار ساده‌ای نبود. وقتی به پشت سرم نگاه می‌کنم، مسیری پرفراز و نشیب را می‌بینم که عبور از برخی بحران‌های سخت آن، هنوز هم برایم باور‌ناپذیر است. مسلماً پرداختن به تمام آنچه پشت سر گذاشته‌ام، مسلتزم نگارش کتابی قطور است. آنچه اینجا با شما به اشتراک خواهم گذاشت، بخش‌ کوچکی از مسیر پر‌تلاطم زندگی من است. باشد تا خط بطلانی باشد بر این باور که: «تا شرایط مساعد نباشد، نمی‌توان به موفقیت رسید.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *