چگونه در هر موقعیتی ارتباط موثر برقرار کنیم

ارتباط موثر کلید ایجاد روابط بهتر است. روابط حرفه ای و شخصی شما با دیگران به توانایی شما در بیان خود بستگی دارد تا درک شوید.
توسعه مهارت گوش دادن فعال به شما امکان می دهد دیگران را نیز درک کنید.
ارتباط شفاف به شما کمک می کند از سوء تفاهم جلوگیری کنید، ارتباطات موجود را عمیق تر کنید و فرصت های بیشتری را به سمت خود جذب کنید.

امروز می خواهم با شما به اشتراک بگذارم که ارتباط موثر چیست، فواید آن و نکات ارزشمندی در مورد چگونگی برقراری ارتباط موثر در هر شرایطی

ارتباط موثر چیست؟

ارتباط موثر زمانی اتفاق می‌افتد که هم فرستنده و هم گیرنده پیام احساس رضایت کنند و خود پیام طبق خواسته منتقل و دریافت شده باشد. ارتباط همیشه شامل یک فرستنده و گیرنده است و اغلب هر دو طرف هر دو نقش را مانند یک مکالمه بازی می کنند. وقتی با شخص دیگری ارتباط برقرار می کنید، این اتفاق می افتد:

1.شما پیامی را در قالب کلمات، زبان بدن، حالات چهره، تصاویر یاصداها ارسال می کنید.

2. سپس پیام توسط شخص دیگری دریافت می شود که آنها را در ذهن خود بر اساس افکار، احساسات و غیره خود تفسیر می کند.

3. در بیشتر موارد برای ادامه ارتباط، طرف مقابل پاسخی را فرموله می کند و پاسخ را پس می فرستد. اگر پیام شما به شکل کتابی باشد که نوشته‌اید یا اثر هنری که ایجاد کرده‌اید، آن شخص احتمالاً پاسخی نخواهد داد. اما معمولاً ارتباط یک خیابان دوطرفه برای اشتراک‌گذاری رفت و برگشت زبان یا ارتباط غیرکلامی است.

4.سپس پاسخ آنها را دریافت می کنید و آن را به معنا و اهمیت ترجمه می کنید

5. برای ادامه ارتباط، پاسخ خود را ارسال می کنید

6. این الگو تا زمانی که مکالمه به پایان برسد ادامه می یابد.

ارتباط موثر با شفاف بودن در ذهن خود در مورد آنچه می خواهید منتقل کنید شروع می شود.
سپس، زمانی که پیام را ارسال می‌کنید، واضح باشد و مطمئن شوید که طرف مقابل پیامی را که ارسال کرده‌اید می‌شنود و درک می‌کند. همانطور که به مکالمه ادامه می دهید، مهارت های گوش دادن فعال و ارتباط موثر را تمرین کنید.

چگونه خود را به طور موثر بیان کنیم

ارتباطات مؤثر در مورد آنچه می خواهند بگویند، بنویسند یا منتقل کنند، واضح و مختصر هستند.

آنها به شخصی که با او ارتباط برقرار می کنند اهمیت می دهند زیرا نه تنها می خواهند درک شوند بلکه می خواهند طرف مقابل را نیز درک کنند. ارتباطات خوب با اعتماد به نفس و مودب هستند و اطلاعات درستی می دهند.

کلمه مورد علاقه من در ارتباطات، وضوح است

بسیاری از مشکلات در زندگی به دلیل عدم وضوح است. ما چیزهایی می شنویم اما ممکن است همه اطلاعات را دریافت نکنیم یا به آن توجه نکنیم، بنابراین به طور کامل موضوع را درک نمی کنیم. ما هم چیزهایی می گوییم اما ممکن است به وضوح مشخص نشود.

برای روشن بودن، توقف کنید و فکر کنید و سپس به آرامی پیش بروید.

یکی دیگر از راه‌های عالی برای بهبود ارتباطات این است که وقتی مشخص است شخصی که با او صحبت می‌کنید پیام را دریافت نکرده است، چیزی را دوباره بیان یا تکرار کنید.
من فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی صحبت می کنم و مشغول کار در یادگیری روسی و چینی هستم.
یکی از چیزهایی که آموخته ام این است که اگر چیزی را به زبان محدود خود می گویید و به نظر می رسد کسی آن را نمی فهمد، آن را دوباره بیان کنید و دوباره بگویید.
اگر هنوز متوجه نشدند، آن را دوباره بیان کنید، دوباره بگویید، و از ارتباط غیرکلامی استفاده کنید تا زمانی که آن شخص بگوید: «ها! حالا فهمیدم.”

راه های ارتباط مردم

ارتباط به اشکال مختلفی به خود می گیرد. زمانی که با دوستان یا اعضای نزدیک خانواده چت می کنید، به طور غیررسمی ارتباط برقرار می کنید، اما زمانی که در یک مصاحبه شغلی هستید، با مخاطبان زیادی صحبت می کنید یا برای یک مجله بین المللی دانشگاهی می نویسید، به طور رسمی ارتباط برقرار می کنید.

شما به صورت آنلاین و حضوری ارتباط برقرار می کنید. پست وبلاگ مانند کتاب، شعر، نقاشی، مجسمه سازی و پست رسانه های اجتماعی شکلی از ارتباط است. مکالمه بین دو نفر مانند یک جلسه گروهی در محل کار ارتباط است.

وقتی افکار، دانش، عقاید یا احساسات خود را با دیگران مبادله می کنیددر حال برقراری ارتباط هستید.

ارتباط کلامی

ارتباط کلامی شامل صحبت با صدای بلند با شخص دیگر یا چند نفر است. شما می توانید به صورت شفاهی رو در رو یا حتی زمانی که نمی توانید شخص را ببینید، مانند تلفن یا در سراسر خانه ارتباط برقرار کنید.

مکالمات چهره به چهره حتی ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که در نقاط مختلف کره زمین نسبت به شخصی که با او صحبت می کنید، مانند تماس FaceTime یا جلسه زوم هستید. تا زمانی که از کلمه گفتاری استفاده می کنید، به صورت شفاهی ارتباط برقرار می کنید.

مهارت های ارتباط کلامی خوب به زبانی که انتخاب می کنید و نحوه تلفظ و بیان کلمات خود بستگی دارد.

مطمئناً می خواهید به زبانی که شنونده می فهمد و واضح صحبت کنید، ارتباط برقرار کنید تا احتمال سوء تفاهم کمتر شود.
هنگامی که در حال صحبت هستید، ارتباطات واضح نیز تحت تأثیر لحن صدای شما، سرعت یا آهستگی صحبت کردن و زیر و بم صدای شما است. ارتباطات خوب این ویژگی ها را هنگام صحبت کردن تغییر می دهند تا تأکید کنند، فضا ایجاد کنند یا پاسخ را تشویق کنند.

به عنوان مثال، وقتی سوالی می‌پرسید، در انتهای جمله، زیر و بمی صدای شما بالا می‌رود. ممکن است صدای شما هنگام ابراز تعجب یا هیجان بلندتر شود، اما زمانی که در مورد یک موضوع حساس صحبت می کنید، آرام تر می شود.

شنونده شما تفاوت بین لحن خشمگین و آرام یا حمایت کننده را می داند. و ممکن است در شرایط اضطراری سریع و مختصر صحبت کنید، اما زمانی که دستورالعمل های گام به گام را به دیگران آموزش می دهید، آهسته تر صحبت کنید.

ارتباط غیر کلامی

به جای استفاده از کلمات، ارتباط غیرکلامی شامل استفاده از زبان بدن، حالات چهره، علائم غیرکلامی، حرکات دست و دیگر نشانه‌ها برای انتقال پیام بدون استفاده از کلام گفتاری یا نوشتاری است.

ارتباط غیرکلامی تقریباً همیشه با ارتباط کلامی همراه است.

به عنوان مثال، صحبت در مورد افزایش جدید خود بدون داشتن لبخندی که شادی شما را برجسته می کند، دشوار خواهد بود. هنگامی که به کسی دستور می دهید، برقراری ارتباط موثر شامل اشاره و استفاده از سایر حرکات دست است.
تماس چشمی یک عنصر مهم ارتباط موثر است. وقتی با کسی که با او گفتگو می کنید ارتباط چشمی برقرار می کنید، به او می گویید که به آنچه می گوید علاقه مند هستید. شما به جای حواس پرتی درگیر و حاضر هستید.

اجتناب از تماس چشمی اغلب به عنوان داشتن چیزی برای پنهان کردن، صادق نبودن یا بی علاقه بودن به مکالمه یا شخصی که با او صحبت می کنید تلقی می شود.

سایر اشکال ارتباط غیرکلامی عبارتند از وضعیت شما و نحوه نگه داشتن سر، نشستن، ایستادن و راه رفتن. شما همچنین از طریق فضای شخصی که با آن راحت هستید ارتباط برقرار می کنید. و از طریق لمس ملایم بازو یا شانه در مقابل ضربه زدن، ضربه زدن یا کشیدن با دیگران ارتباط برقرار می کنید.

ارتباط نوشتاری

ارتباطات مکتوب فقط شامل موارد زیر می شود: هر چیزی که با کلمات، اعداد یا سایر نمادهایی که معنی دارند نوشته شده باشد.

این شامل نوشتن یک نامه، یک ایمیل، یک متن، یک یادداشت سریع، نظرات رسانه های اجتماعی، اولین رمان شما، یک بیلبورد، یک گزارش برای کار، پست های وبلاگ و مقالات دیگر، و بسیاری از اشکال دیگر کلمه نوشته شده است.

املا، گرامر و ساختار جمله مهارت های مهمی هستند که باید در هنگام برقراری ارتباط موثر به صورت نوشتاری داشته باشید.

هنگام نوشتن، یک ارتباط‌گر مؤثر به لحن تکیه نمی‌کند، زیرا ممکن است به اشتباه تفسیر شود. به عنوان مثال، چیزی که ممکن است برای یک نفر خنده دار باشد، ممکن است برای افراد دیگر طعنه آمیز، گیج کننده یا نامناسب به نظر برسد.

استفاده از کلمات و عباراتی که مختصر و دقیق هستند، ارتباط را بهبود می بخشد و همچنین برای جلوگیری از سوء تفاهم، مثال های دقیقی برای پشتیبان گیری از آنچه گفته اید، افزایش می دهد.

در حالی که ایموجی ها و علامت تعجب بیش از حد ممکن است به انتقال نظر شما در یک پیام متنی غیررسمی کمک کنند، مراقب باشید که در انواع دیگر ارتباطات نوشتاری اجازه دهید کلمات شما حرف بزنند و از این کمک ها اجتناب کنید.

ارتباط دیداری

این نوع ارتباط شامل تصاویر می شود، مانند شکلک هایی که ذکر کردم که در متن ها یا پست های رسانه های اجتماعی استفاده می کنیم. میم‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها، نقاشی‌ها و تصاویر از دیگر انواع ارتباطات بصری هستند.

ارائه اسلاید یک ابزار ارتباطی خوب برای یک سمینار یا جلسه است. نمودارها، نمودارها و نمودارها می توانند با مرتب کردن داده ها به شکل تصویر به ساده سازی آن ها کمک کنند.

یک مدل فیزیکی از طراحی ساختمان جدید یک معمار یا ترسیم روشی که می‌خواهید فضای اداری را مجدداً تنظیم کنید، می‌تواند ارتباط مفهومی را که صحبت کردن یا نوشتن در مورد آن پیچیده‌تر است، تا حد زیادی بهبود بخشد.

ارتباط جمعی

در حالی که ما اغلب فکر می کنیم ارتباط موثر شامل دو نفر یا گروهی از افراد است که با یکدیگر صحبت می کنند، ارتباطات جمعی یک گام فراتر می رود.

این شامل برقراری ارتباط با گروه بزرگی از مردم و شاید حتی مخاطبانی است که هرگز نمی بینید.

برای مثال، وقتی کتابی را می نویسید، آن را برای مخاطبان زیادی خلق می کنید که امیدوارید رشد کنند و رشد کنند. برگزاری یک وبینار یا سخنرانی عمومی در یک عرصه دو نوع دیگر از ارتباطات جمعی است. کانال های اضافی شامل تلویزیون، رادیو و رسانه های اجتماعی است.

ارتباط خوب در این محیط ها مستلزم این است که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند – یا افرادی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید – و درک آنچه برای آنها مهم است و برای آنها مفیدتر است.

ارتباط گروهی

انواع متداول ارتباط گروهی شامل جلسات و گروه های بحث و گفتگو می باشد. در ارتباطات گروهی، مثلاً در میان گروهی از همکاران، اعضای خانواده، دوستان یا افراد غریبه در خیابان مکالمه ای در حال وقوع است.

تماس چشمی و سایر نشانه‌های غیرکلامی در این مواقع می‌تواند بسیار مهم باشد، زمانی که ممکن است چندین نفر در یک زمان صحبت کنند یا مکالمه به سرعت از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

ارتباطات گروهی می‌تواند از طریق ابزارهای دیجیتالی نیز انجام شود، مانند تماس‌های کنفرانس، بحث‌های Slack، ایمیل‌های گروهی و یادداشت‌های سراسری شرکت. ارتباط شفاف شامل دادن فرصتی به همه برای صحبت کردن، گوش دادن به دیگران، تلاش برای مفید بودن و بیان واضح خود است.

استماع

گوش دادن یکی از اجزای ضروری ارتباط موثر است. شنونده خوب بودن به همان اندازه مهم است که بتوانید خود را بیان کنید و می تواند تفاوت بزرگی در ایجاد روابط شخصی و حرفه ای ایجاد کند.

با گوش دادن به فردی که با او صحبت می کنید – یا خواندن پاسخ او به ایمیل، متن یا نظر خود – متوجه می شوید که چه چیزی برای او مهم است.

این در یک مذاکره، جلسه حل مشکل، حل و فصل اختلاف، یا هر لحظه دیگری که احساسات و ایده های هر دو طرف درگیر است، ضروری است.

از طریق گوش دادن، همچنین می توانید ارزیابی کنید که آیا درک شده اید یا نیاز به توضیح بیشتر نکات خود دارید.

چگونه شنونده خوبی باشیم

شنونده خوب بودن چیزی فراتر از شنیدن حرف های طرف مقابل است. گوش دادن فعالانه به کلمات آنها و همچنین توجه به احساسات و عواطف آنها، تماشای زبان بدن آنها و صبورانه منتظر ماندن تا نوبت صحبت کردن شما باشد.

هنگامی که شما واقعاً به طرف مقابل و نتیجه ارتباط اهمیت می دهید، گوش دادن فعال به طور طبیعی به نظر می رسد. در اینجا چند نکته اضافی برای تقویت مهارت های ارتباطی شنیداری و تمرین گوش دادن فعال آورده شده است.

توجه کنید

حضور داشته باشید و بر آنچه طرف مقابل می گوید و سیگنال های غیرکلامی که به اشتراک می گذارد تمرکز کنید. با پیدا کردن محیطی که برای یک مکالمه مثبت ایجاد می کند، حواس پرتی بیرونی را به حداقل برسانید.

حواس‌پرتی‌های درونی آرام، مانند فکر کردن به چیزهای دیگر یا چیزی که قرار است بعداً بگویید. گاهی اوقات مهمترین جنبه ارتباط خوب گوش دادن و اجازه دادن به گوینده است.

قطع نکنید

توانایی شما در خودداری از قطع حرف شخص به او کمک می کند تا احساس کند که به حرف های او اهمیت می دهید و افکار و احساسات او معتبر هستند. این به گوینده اجازه می دهد تا قبل از اینکه بتوانید قضاوت کنید یا بیان کنید، حرف خود را تمام کند.

زمانی که احساس کنند شنیده می شوند، کمتر احتمال دارد که حرف شما را قطع کنند، بنابراین روند برقراری ارتباط می تواند متعادل شود و به نتیجه برسد.

از سیگنال های غیرکلامی خود نیز آگاه باشید. اگر ذهن شما منحرف شده است یا گوینده فکر می کند که شما در حال بی تاب شدن هستید، افکار او را قطع می کنید و ممکن است این کار را ببندد.

حفظ تماس چشمی

حفظ تماس چشمی کلید گوش دادن فعال است. این نشان می دهد که شما علاقه مند و درگیر هستید. از چک کردن ساعت یا تلفن خود خودداری کنید زیرا این سیگنال واضحی را ارسال می کند که به طور کامل در صحبت کردن سرمایه گذاری نکرده اید.

بازخورد بدهید

نشانه‌های غیرکلامی ارائه دهید تا نشان دهید که دارید گوش می‌دهید، مانند تکان دادن سر یا گفتن «بله»، «اوهوم» یا «بیشتر به من بگویید». برای اطمینان از اینکه درست متوجه شده اید، گاهی اوقات آنچه را که آنها گفته اند با کلمات خود خلاصه کنید و بپرسید که آیا درست می گویید یا خیر.

زبان بدن باز داشته باشید

اجازه دهید زبان بدن شما علاقه شما را به مکالمه بیان کند. زبان بدن باز شامل روبرو شدن مستقیم با فرد، چرخاندن تنه و پاها به سمت او و حفظ تماس چشمی است.

به جای اینکه بازوها را روی سینه تان ضربدری کنید، در کناره های خود نگه دارید. سعی کنید رفتاری آرام و آرام داشته باشید که می تواند به آرام نگه داشتن گوینده کمک کند. احساسات خود را زیر نظر داشته باشید تا در صورت بروز ناامیدی، عصبانیت، بی حوصلگی یا سایر احساسات مزاحم بتوانید واکنش های خود را به حداقل برسانید.

سوالات شفاف کننده بپرسید

اگر متوجه نشدید بپرسید. ممکن است بگویید، «می‌خواهم مطمئن شوم که به درستی متوجه شده‌ام، منظورتان از این که گفتید چه بود…» یا می‌توانید مثال یا جزئیات بیشتری بپرسید. وقتی سؤال می‌پرسید، درک را تسهیل می‌کنید و همچنین نشان می‌دهید که گوش می‌دهید.

موانع ارتباطی

فرآیند ارتباط موثر می تواند با موانع مختلفی مواجه شود که می تواند در روابط شخصی و حرفه ای شما با دیگران اختلال ایجاد کند.

ارتباطات ضعیف در محل کار می تواند منجر به پروژه های شکست خورده و از دست دادن درآمد شود، در حالی که ارتباطات ضعیف در زندگی شخصی شما می تواند منجر به شکست یا متزلزل شدن روابط شود.

با شناخت و غلبه بر موانع ارتباطی مانند تفاوت های فرهنگی و زبانی و سر و صدا از این ضررهای غیرضروری اجتناب کنید.

نویز می تواند نویز فیزیکی مانند کامیون، تلویزیون، صحبت کردن افراد، مکانیک و غیره باشد، اما می تواند نویز داخلی نیز باشد.

ممکن است یکی یا هر دوی شما گرسنه یا حواس پرت باشید. این می تواند سر و صدای احساسی باشد. فرد ممکن است ناراضی یا هیجان زده باشد. یکی از شما ممکن است سر و صدایی داشته باشد که بر شما تأثیر بگذارد که باعث شود حرف دیگری را به روش دیگری تفسیر کنید. مسائل مربوط به سلامت روان می تواند توانایی فرد برای گوش دادن و ایجاد یک رابطه سالم را مختل کند.

زبان بدن بسته می تواند نشان دهد که شما گوش نمی دهید و ارتباط را متوقف می کند. عادات ارتباطی ناسالم، مانند مشاجره، سرزنش، تلاش برای جلوگیری از تعارض به جای حل آن و داشتن افکار منفی مانع برقراری ارتباط موثر می شود.

ارتباط مستلزم ارسال پیام و دریافت آن است. بررسی می شود و برگردانده می شود. سپس دریافت و بررسی می شود. بهتر است در هر مرحله از معامله مطمئن باشید که افراد با وضوح و بدون مانع ارسال و دریافت می کنند.

مهارت های ارتباط آنلاین موثر

برقراری ارتباط آنلاین در تجارت و در هر جنبه ای از زندگی ما عادی است. ما تراکنش‌های تجاری را از طریق تماس‌های ویدیویی انجام می‌دهیم، تماس‌های فروش را از طریق ایمیل برقرار می‌کنیم، خدمات و محصولات خود را در وب‌سایت‌ها، پادکست‌ها و رسانه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنیم و روزانه بیش از ۱۸ میلیارد پیام متنی را در سراسر جهان ارسال می‌کنیم.

ارتباطات آنلاین در بسیاری از موارد جنبه ناشناس بودن و توانایی “پنهان شدن” پشت صفحه در بسیاری از موقعیت ها را دارد. لازم است بدانید که انسان دیگری در طرف دیگر صفحه کلید شما قرار دارد و بر ایجاد روابط و برقراری ارتباط موثر تمرکز کنید.

به خاطر داشته باشید که بیشتر اطلاعاتی که به صورت آنلاین ارائه می کنید دائمی هستند، بنابراین می خواهید که نمایانگر مکمل خودتان باشد و از موقعیت های شرم آور یا ناگوار اجتناب کنید.

برای توسعه مهارت هایی که منجر به برقراری ارتباط موثر با دیگران به صورت آنلاین می شود، این نکات را دنبال کنید.

مودب باش

قانون طلایی روابط در مورد ارتباطات آنلاین به همان اندازه که برای تماس حضوری صدق می کند. هنگامی که در حال نوشتن یک ایمیل برای یک مشتری ناامید یا یک همکار متخاصم هستید با احترام با دیگران رفتار کنید. مراقب باشید که چگونه پاسخ‌ها، حالات چهره و زبان بدن شما در کنفرانس‌های ویدئویی به چشم می‌خورد.

واقعا به دیگران گوش کن

به علائم غیرکلامی که دیگران در طول یک جلسه آنلاین می دهند توجه کنید. اگر بی حوصله، گیج یا ناراحت به نظر می رسند، از آنها سؤال بپرسید یا آنها را درگیر گفتگو کنید تا خیالشان راحت شود.

به پاسخ های نوشته شده با انتخاب کلمات، طولانی یا کوتاه بودن پاسخ و لحنی که منتقل می شود گوش دهید. روی پاسخ دادن به روش هایی تمرکز کنید که باعث ایجاد رابطه، حل تعارضات و جلوگیری از سوء تفاهم می شود.

تصحیح ارتباطات کتبی

اشتباهات تایپی تصوری غیرحرفه‌ای و صیقل‌نشده ایجاد می‌کند و می‌تواند منجر به سردرگمی شود. قبل از فشار دادن “ارسال” برای ایجاد تصور درست، مهارت وقت گذاشتن برای خواندن مطالبی که نوشته اید را توسعه دهید. آنچه را که نوشته‌اید بخوانید و گویی که گیرنده آن هستید و مطمئن شوید که آنچه را که قصد دارید می‌رساند.

اطلاعات کامل را ارائه دهید

از زبان واضح و مستقیم استفاده کنید. اگر نیاز به نوشتن یک ایمیل طولانی، متن یا نظر دارید، آن را در پاراگراف های کوتاه مرتب کنید تا از نظر بصری زیاد نباشد. یک جلسه طولانی آنلاین می تواند خسته کننده باشد، بنابراین ارائه های خود را تا جایی که می توانید مختصر نگه دارید و در صورت امکان، ارتباطات کتبی را دنبال کنید.

آگاهی عاطفی را توسعه دهید

ارتباط موثر مستلزم هماهنگی با احساسات خود و دیگران است. به این آگاهی عاطفی یا هوش هیجانی می گویند. این یک مؤلفه کلیدی در درک دیگران و خودتان است تا بتوانید روابط سالم، معنادار و سازنده ایجاد کنید.

وقتی با کسی در ارتباط هستید، احساساتی که ممکن است در آن لحظه داشته باشد را در نظر بگیرید. اغلب، احساسات یک نفر بر میزان تمرکز او بر آنچه که شما می گویید و نحوه واکنش آنها تأثیر می گذارد.

اگر کسی با یک مشکل شخصی دست و پنجه نرم می کند، ممکن است برای مثال با شما کوتاه بیاید، صرف نظر از اینکه چقدر خود را خوب بیان می کنید.

از همدلی برای ایجاد اعتماد و اصلاح سوء تفاهم ها استفاده کنید. وقتی همدل هستید، می‌توانید احساسات یک نفر را درک کنید و با آنچه که احساس یا تجربه می‌کند ارتباط برقرار کنید.

این منجر به شفقت می شود که سطح استرس را کاهش می دهد و به شما فرصت تشویق، کمک به حل مشکل یا ایجاد اعتماد را می دهد.

با احساسات خود نیز در ارتباط باشید. درک عمیق تری از چیزهایی که احساسات شما را تحریک می کنند به دست آورید تا بتوانید واکنش های خود را بهتر کنترل کنید. در حالی که احساس تدافعی یا استرس زمانی که یک سرپرست شما را با مشکلی مواجه می کند طبیعی است، نحوه واکنش شما به احساساتتان تحت کنترل شماست.

ذهن آگاهی و آرام بودن را تمرین کنید. قبل از صحبت یا واکنش، مهارت تفکر را توسعه دهید تا به خود فرصت دهید تا فکر کنید.

زمانی که از نظر عاطفی درگیر هستید از تصمیم گیری خودداری کنید. حتی احساسات مثبت مانند هیجان و شادی بیش از حد می تواند باعث شود که با چیزهایی موافقت کنید که در غیر این صورت ممکن است با آنها موافق نباشید.

سوء تفاهم ها را بشناسید و با گفتگوی باز و صادقانه به دنبال حل آنها باشید. حواستان به حالات چهره مانند اخم، لبخند، ابروهای درهم رفته یا چرخاندن چشم‌ها باشد که می‌تواند نشان‌دهنده احساس کسی باشد. از آنها سؤالاتی بپرسید که می تواند به آنها کمک کند احساسات خود را به صورت کلامی بیان کنند تا هوا پاک شود.

چگونه در شرایط سخت ارتباط برقرار کنیم

گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید اخبار ناخوشایندی را ارائه دهید یا با یک فرد یا گروهی از افراد در موقعیت دشواری دست و پنجه نرم کنید. روشی که برای استفاده از گفتار، زبان بدن و نشانه‌های غیرکلامی انتخاب می‌کنید می‌تواند به پراکندگی موقعیت‌های پرتنش و احساسات قوی کمک کند.

حالات چهره، سلامت روان

وقتی احساسات بالا هستند، به یاد داشته باشید که گوش کنید، مشاهده کنید و منتظر صحبت کردن باشید. تماس چشمی برقرار کنید تا نشان دهید که در گفتگو سرمایه گذاری کرده اید و از صدای آرام استفاده کنید تا تنش را کاهش دهید. برای آرام کردن اعصاب خود، چند نفس عمیق بکشید و افکار خود را جمع کنید.

در موقعیت های تهدید کننده زندگی یا شرایط اضطراری، مستقیم و آرام باشید. با دادن رهنمودهای واضح و مختصر با صدایی مطمئن و متشکل مسئولیت را به عهده بگیرید. نشان دادن اینکه قابل اعتماد و اطمینان بخش هستید به دیگران کمک می کند تا آرام باشند و تصمیمات خوبی بگیرند.

در موقعیت های غمگین، اعمال و سکوت شما می تواند موثرتر از آنچه می گویید باشد. گاهی اوقات فقط نشستن در کنار کسی، لمس کردن بازوی او، گرفتن دست یا قرار دادن بازوی خود در اطراف او در حالی که شما گوش می دهید دقیقاً همان چیزی است که او نیاز دارد.

اگر خود را در یک بحث داغ دیدید، موافقت کنید که آن را به حالت تعلیق در آورید و زمانی که احساسات سرد شدند به آن بازگردید. تصمیمات خوب به ندرت در گرمای لحظه گرفته می شود. اگر کسی نیاز به دور شدن دارد، به او اجازه دهید. زمانی که برگردند، آرام‌تر خواهند بود و هر دوی شما می‌توانید به طور مؤثرتری صحبت کنید.

ارزش شوخ طبعی را در انتشار یک موقعیت دشوار نیز دست کم نگیرید. در صورت مناسب، ساده لوحی می تواند استرس را از لحظه دور کند، به شما کمک کند با یکدیگر ارتباط برقرار کنید و به جای مشکل، روی راه حل ها تمرکز کنید.

مهارت های ارتباط موثر را توسعه دهید

به عنوان یک ارتباط دهنده موثر، می توانید روابط حرفه ای و شخصی برجسته ای ایجاد کنید و فرصت های تغییر دهنده زندگی بیشتری را برای خود و سازمان خود جذب کنید.

برای کمک به شما در به کارگیری این نکات برای موفقیت، راهنمای رایگان من برای دریافت ایده‌هایتان را دانلود کنید.

این به شما کمک می کند تا بر دیگران تأثیر مثبت داشته باشید و حتی در استرس زاترین شرایط، ارتباطات را بهبود ببخشید.

 

 

منبع ترجمه

https://www.briantracy.com/blog/personal-success/how-to-communicate/

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *