۷ ویژگی که یک تیم فروش باید داشته باشد
یکی از سوالاتی که بیشتر پرسیده می شود اینکه چرا باید تیم فروش تشکیل بدهیم؟
چگونه بتوانیم تیم فروش قوی بسازیم؟
ویژگی افرادی که در تیم فروش کار می کنند چیست؟

با توجه به این که سال هاست فروشنده بودم به این نتیجه رسیدم که کسب و کاری موفق است که یک تیم قدرتمند داشته باشد.
این روز ها در جامعه کسب و کارها خیلی زود به زود کارمندان یک شرکت عوض می شود. با توجه به تحقیق و بررسی که چندین سال است در این بخش دارم به این نتیجه رسیدیم که باید برای اینکه یک تیم اصولی و قدرتمند داشته باشیم باید ویژگی و قوانین کار کردن در یک تیم فروش را در کسب و کارها آموزش بدهند.

اما غافل از آنکه خیلی کسب و کار ها فقط به محض اینکه کارمندی نتوانست با تیم کار کند از اخراج کردن کمک می گیرند. اما می توانند به جای اینکه اخراج کنند با هزینه خیلی کم شروع به آموزش دادن کار در یک تیم حرفه ای را انجام بدهند.
اول از همه باید قبول کنیم که افرادی می توانند در کار تیمی کار کنند، شرایط و ویژگی خاصی را باید رعایت کنند.

قلب یک کسب و کار فروش می باشد، و اگر تمام کار ها خوب پیش برود ولی در آخر که خط مقدم فروش می باشد، اتفاقی به وجود نیاد یعنی فروش نکنید، کسب و کار زیر سوال خواهد رفت و در مدت خیلی نزدیک مجبور به ترک بازار خواهید بود. پس برای اینکه در سیستم خود یک تیم فروش حرفه ای داشته باشیم. باید آگاهی لازم از ویژگی یک فرد در تیم فروش را داشته باشیم.

ویژگی افرادی که میتواند در تیم کار کنند؟

۱.نظم داشتن
یکی از کار های که یک فرد را می تواند در فروش موفق کند اینکه نظم داشته باشد، این موضوع خیلی مهمی است که یک فرد باید در تیم فروش رعایت کنند. در غیر این صورت حضور فرد بی نظم ضربه بزرگی به کسب و کار وارد می کنند.
اساس اصلی یک تیم فروش داشتن نظم است که کی و چطور حرکت کنند، و با چه برنامه و استراتژکی تیم را اداره کنند.

۲.سازگار بودن
یکی دیگر از ویژگی کسی که میخواد در تیم فروش حضور پیدا کند اینکه انسانی باشد سازگار یعنی اینکه بتواند با هم تیمی های خودش در جاهای که اختلاف نظر دارد، بهشون احترام گذاشته و تنها نظر خودش را پیش نبرد و این کار باعث پیشرفت در یک تیم می شود.
همان طور که میدانید در یک تیم فروش نظر های مختلف، و از نگاه های مختلف بوده است. پس نیاز است فرد به پیشنهاد های هم تیمی خود مثبت فکر کند.

۳.تعهد داشتن
یک فروشنده اگر به تعهد ها عمل نکند، نه تنها خودش بلکه دیگران را هم نابود می کنند.
تعهد داشتن اولین قدم برای موفقیت می باشد. و با این کار خودمان را ملزم می کنیم که در هر شرایطی که هستیم مسولیت خودمان را به عهده بگیریم. و تا پایان کار ادامه بدهیم. این کار باعث پیشرفت یک تیم هم میشود.

اگر میخواهید وارد مسیری بشوید که در آن موفق باشید، سعی کنید به عهد خود در هر شرایط سخت و دشوار عمل کنید، و با این کار شما جز بهترین افراد در تیم فروش می توانید باشید.

۴.از خودگذشتگی
اگر می خواهید خودتان را از نظر اینکه می تواند در تیم باشد یا نه بسنجید یا اینکه اصلا به درد تیمی که کار می کنید می خورد یا نه،
زمانی که یک فروشنده جدید به تیم اضافه می شود، شما توان و قدرت این را دارید که جای خودتان را به او بدهید و به کار دیگر تیم مشغول باشید؟
در این مسیر برای رسیدن به موفقیت تیم شما کجاها می توانید از سود شخصی خودتان بگذرید؟
اگر این کار را تونستید انجام بدهید، بی شک شما یک فردی هستید که می توانید در یک تیم کار کنید، و جز موفق ترین ها خواهید بود.

۵.شور و اشتیاق
یکی از ویژگی افرادی که می توانند در یک کار گروهی موفق باشند، اینکه همیشه شاد و سر حال و با اشتیاق باشند
همیشه در هر جایی که شور و اشتیاق باشد موفقیت حق اون کسب و کار می باشد.
همیشه توصیه ما به مدیران اینکه که سعی کنید افراد رادر محل کار در شرایطی قرار بدهید که شور و اشتیاق آنها از بین نرود.
اگر یک فرد علاقه به کاری که انجام میدهد نداشته باشد، نمی تواند با شور و اشتیاق کار کند، و باعث می شود در تیم فروش مشکلاتی به وجود بیاید.

۶.قابل اعتماد بودن
یکی از ویژگی که یک فرد باید داشته باشد اینکه قابل اعتماد باشد.
خیلی کارهای در شرکت یا محل کسب و کار داریم، که نباید حرف هایش در بیرون از کسب و کار یا پیش رقیب هان گفته شود.
این کار باعث از بین بردن تیم می باشد، و خیلی وقت ها به خاطر اینکه یکی از اعضای تیم قابل اعتماد نباشد از خیلی کار های که می توانید برای رسیدن به موفقیت شما را دور می کند.
ارکان اصلی یک کسب و کار بودن اعتماد در بین تیم فروش و مدیر میتواند باشد.

۷.پیگیر باشد
خیلی وقت ها با فروشنده های مواجه می شویم که خیلی فروشنده خوبی هستند و بی برو برگرد می تواند بفروشد.
اما به نظر من فروختن هنر نیست بلکه بعد اینکه مشتری خرید کرد وظیفه فروشنده است که بتواند با پیگیری میزان رضایت مشتری را به دست بیاورد. و مشتری را وفادار و دائمی تبدیل کنند.
این کار درکشور ما خیلی ضعیف است و بیش از ۹۰درصد کسب و کارها از این موضوع غافل یا اینکه اطوری که باید بهش دقت کنند متاسفانه این کار را نمی کنند.
این کار ضرز زیادی به این کسب و کار می زند که بعد از سال ها متوجه می شوند که کجای کار اشتباه بوده است.

نتیجه می گیریم که هر کسب و کاری که میخواهد یک تیم قدرتمندو حر فه ای بسازد باید دنبال افرادی باشد که ویژگی خاصی دارند. و هر کسی نمی تواند تیمی کار کنند، یک تیم اصول خاص خودشو دارد و برای ساخت یک تیم حر فه ای از کسانی که تجربه دارند کمک بگیرند و نیاز کسب و کار ها برای رسیدن به هدف گذاری های که انجام دادند نیاز است که یک تیم فروش حرفه ای داشته باشند. این روز ها جامعه ما بیشتر نیاز دارد که تیمی کار کند، و حتی میتوانیم از کسانی که فروشنده هستند با یاد دادن مهارت ها تیمی کار کردن ازشون استفاده کنیم.
آیا شما هم دوست دارید یک تیم قدرتمند داشته باشید؟
دوست دارید مهارت های تیم فروش را یاد بگیرید؟

مشکلاتی که تا حالا در تیم فروش یا در کار های تیمی داشتید برام کامنت کنید ولطفا نظر و پیشنهادتون را به اشتراک بزارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو
Search
دسته بندی ها
مقالات مرتبط