فرد متخصص کیست و چگونه می‌توانیم در حوزه‌ی کاری خود متخصص شویم؟

افراد زیادی هستند که به دلیل عدم برخورداری از یک تخصص خاص، از ارائه مهارت‌های خود واهمه دارند. شاید برایتان پیش آمده باشد که بخواهید کنار درس، دانشگاه یا کارمندی، یک کار پاره وقت هم داشته باشید، تا بتوانید در این وضعیت اقتصادی کشور به درآمد بیشتری برسید. حتما به جاهایی که آگهی استخدام می‌زنند مراجعه می‌کنید، تا شغلی را به صورت پاره وقت پیدا کنید. اولین چیزی که از شما می‌خواهند رزومه‌ی تخصصی است. این روزها برای هر کاری نیاز به رزومه دارید، برای اینکه از این مرحله به خوبی گذر کنید حتما باید رزومه‌ای برای خودتان بسازید.

فرد متخصص کیست؟

شاید شنیده باشید که می‌گویند فردی که می‌خواهد متخصص باشد حتما باید در حوزه‌ خود ده هزار ساعت برای آموزش زمان بگذارد. بعضی از بزرگان نیز به بالای بیست هزار ساعت آموزش اشاره می‌کنند. احتمالاً این کار برای شما سخت است و داشتن استمرار می‌تواند سخت‌تر نیز باشد. اما چاره ای جز این ندارید تا به یک متخصص تبدیل شوید.

یکی از کارهای مهمی که همه افراد موفق انجام می‌دهند این است که همیشه در کارهایشان استمرار دارند. شما باید زیر فشار تلاش کنید تا به عنوان یک متخصص معرفی شوید. برای متخصص شدن نیاز نیست حتما همه جا، جار بزنید. با انجام کار درست و اصولی در حوزه خودتان در معرض تبلیغات دهان به دهان مشتریان قرار می‌گیرید.

متخصص کسی است که سال ها با مطالعه و تمرین در یک حوزه خاص دانش و مهارت کسب کرده به حدی که نظر او در کشف حقایق و حله مسئله یا درک یک موقعیت مفید باشد. اقداماتی که شما را به عنوان یک متخصص نشان می‌دهد عبارتند از:

1. داشتن دانش کافی:


همان طور که در تعریف بالا بهش اشاره کردیم داشتن دانش یکی از بال‌های مهم یک فرد متخصص می باشد. البته فقط دانش تئوری کافی نیست، حتما در کنار دانش تمرین و اقدام هم نیاز است.

2. ساختن اقتدار:

  • اقتدار، توانایی جذب دیگران برای شنیدن حرف‌های شماست، تا بتوانید بر نظرات و تصمیمات افراد تاثیر بگذارید، زیرا معتبر هستید و قدرت نفوذ دارید.
  • 3.بازاریابی:

افراد زیادی داریم که همیشه در این بخش یعنی بازاریابی مشکل دارند و هنگام بازاریابی خجالت می‌کشند، زیرا می‌ترسند که به درد نخور باشند. سالها تجربه به من نشان داده است که هر گاه از چیزی ترسیدم دقیقا موفقیت قدم بعدی ترس بوده است .
با مطالعات و آموزش‌هایی که دیده‌ام به این نتیجه رسیده‌ام که دو چیز مانع موفقیت در کسب و کارها است:
ترس و تنبلی

نکته مهم:

چه دلتان بخواهد و چه نخواهد تا زمانی که کسب و کار دارید باید مهارت بازاریابی را یاد بگیرید در غیر این صورت از بازار حذف خواهید شد.

چرا متخصص بودن مهم است؟

1. برای اینکه بتوانیم در بستر تبلیغات دهان به دهان قرار بگیریم.
2. چون‌که می‌توانید مخاطبان ایده‌آل خود را جذب کرده و به آسانی آن‌ها را به مشتری وفادار تبدیل کنید .
3.چون‌که می‌توانید خود را با رقبا متمایز کنید.
4. چون‌که به راحتی می‌توانید سرمایه‌گذار پیدا و جذب کنید.
5. چون‌که می‌توانید هزینه متفاوت و اضافه بگیرید.

دلایل‌های زیاد دیگری هم وجود دارد که هر کسی در حوزه خاص خودش می‌تواند از آن استفاده کند.

چگونه می‌توانیم به یک فرد متخصص تبدیل شویم؟
برای اینکه کشف کنید در چه حوزه ای میتوانید به عنوان متخصص فعالیت کنید حتما باید سه مرحله را در خودتان ارزیابی کنید.
۱. علاقه
قبل از هر چیزی مشخص کنید که به چه چیزی علاقه دارید.
بعد از اینکه علاقه مندی خودتان را پیدا کردید، شروع کنید به تلاش برای یادگیری بهتر شدن.

۲. استعداد
من معتقدم که انسان با تلاش و استمرار می‌توانند استعداد خودش را پرورش داده و بهبود ببخشد.

۳.مهارت
شما با آموزش دیدن و داشتن استمرار و تمرین کردن می‌توانید مهارت‌های مد نظر خودتان را کسب کنید.

حتما توصیه می‌شود که در صورت امکان یک مربی کنارتان باشد.

نکته مهم:

مربی، همیشه مسیر رسیدن به هدف را نزدیک تر کرده و کمک می‌کند که از پستی و بلندی مسیر راحت تر عبور کنید.

همیشه اعتقاد دارم، برای اینکه به عنوان یک متخصص دیده شوید حتما هر کاری که انجام داده‌اید را مورد ارزیابی قرار دهید. ارزیابی کردن به ما کمک میکند که مدت رسیدن به هدف‌تان را اندازه‌گیری کنید. هر چقدر اندازه گیری دقیق‌تری داشته باشید مسیر بی خطرتری را طی و با آرامش به مسیرتان ادامه خواهید داد.

سخن آخر

برای اینکه در بازار به‌عنوان یک فرد با اعتماد به نفس بالا شناخته شوید و از افراد تاثیرگذار باشید، نیاز است که به عنوان یک متخصص دیده شوید. یکی از الزامات متخصص شدن استمرار داشتن و تلاش زیاد است.

برای اینکه شما به عنوان یک کارآفرین کسب و کاری را راه اندازی کنید، حتما باید تولید محتوا را به صورت مستمر انجام دهید تا مخاطبان به عنوان یک فرد متخصص به شما اعتماد کنند. با جار زدن به عنوان یک متخصص دیده نمی‌شوید؛ در عوض باید تولید محتوای منظم و مستمر داشته باشید.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *